Κυριακή 1 Μαΐου 2011

περιδιαβαίνοντας την πόλη των εργολάβων

Υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στις παλιές οικοδομές και σ’ αυτές που ανεγέρθηκαν την τελευταία 15ετία.
Στις παλιές, υπάρχουν πεζοδρόμια.
Υπάρχουν χώροι για να τοποθετηθούν κάδοι απορριμμάτων.
Και είτε έχουν, είτε δεν έχουν δικό τους parking, υπάρχει χώρος να παρκάρουν και τυχαία αυτοκίνητα.
Οι νέες κατασκευές, το πρώτο που αφαιρούν είναι το ελεύθερο παρκάρισμα.
Σε όλο τους το μήκος, μετατρέπουν την πιλοτή τους σε parking, και απαγορεύουν το τυχαίο παρκάρισμα.
Ας σκεφτούμε, ότι ο βασικός λόγος που εξακολουθεί να υπάρχει κίνηση αυτοκινήτων στους δρόμους των πόλεων, είναι η δυνατότητα αυτά τα αυτοκίνητα να βρουν τυχαία χώρο να παρκάρουν.
Αν όλα ήταν προκαθορισμένα και απαγορευμένα, τότε τίποτα δεν θα μπορούσε να κινηθεί.
Οι εσοχές για κάδους απορριμμάτων είναι αποκλεισμένες στις νέες κατασκευές, είτε γιατί ολόκληρη η πρόσοψη τους προορίζεται για είσοδο αυτοκινήτων, είτε γιατί έχει αποκλειστεί όλο το μήκος τους από παρτέρια.
Και τέλος, δεν υπάρχουν πεζοδρόμια.
Υπάρχουν ράμπες για τα αυτοκίνητα με λίγη έως τεράστια κλίση ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή είσοδος-έξοδος αυτοκινήτων.
Αυτό βολεύει τους κατασκευαστές.
Γιατί δεν έχουν υποχρέωση να φτιάχνουν χώρους στάθμευσης με κάποιες προδιαγραφές.
Είναι επιτυχία του κλάδου να μετατρέπουν σε χώρο στάθμευσης τον ακάλυπτο της πολυκατοικίας.
Δεν ξέρω τι είναι νόμιμο και τι παράνομο.
Βλέπω μόνο τι είναι άθλιο σ’ αυτή τη διαδικασία.



Στις ελάχιστες εξαιρέσεις που υπάρχει πεζοδρόμιο, είναι άχρηστο


Σε όλο το μήκος του οικοδομικού τετραγώνου, δεν μπορεί να τοποθετηθεί κάδος απορριμμάτων


Τα σκουπίδια των κατοίκων, πρέπει να πάνε στους διπλανούς κάτοικους


Η κλίση της ράμπας είναι τεράστια. Το ένα μέτρο περίπου υψομετρικό, σβήνει σε 2,5 μέτρα βάθος.

4 σχόλια:

  1. Ιγνατιάδης Λάκης1 Μαΐου 2011 στις 5:38 μ.μ.

    Στο δια ταύτα, που λέγαμε κάποτε, Μανώλη. Μπορεί να αλλάξει αυτό και να εμφανιστούν ξανά τα τόσο απαραίτητα πεζοδρόμια και κάποιοι χώροι στάθμευσης στους δρόμους; Αν ναι, θεσμικά ποιος/οι είναι υπεύθυνος/οι να κυνηγήσει το θέμα; Ο Δήμος ; Η Νομαρχία; Το Υπουργείο; Η αστυνομία-διακαστήριο; Κανείς; Και αν αυτό είναι παράνομο, ποιοι είναι αυτοί που το επέτρεψαν να γίνει; Και μπορεί να ασκηθεί δίωξη και υπεύθυνους που το επέτρεψαν και στους παρανομούντες για τις παρανομίες τους; Λοιπόν, καλή η παρατήρησή σου, αλλά αυτά τα προβλήματα υπάρχει τρόπος να λύνονται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για νάμαι ειλικρινής, ακόμη και την ανάπλαση την θεωρώ πιο εύκολη υπόθεση.
    Με την έννοια, ότι σ' αυτή την πρακτική που επιβλήθηκε από τους μηχανικούς-εργολάβους, επιτράπηκε από την κεντρική διοίκηση και παραβλέφθηκε από τις δημοτικές αρχές εδώ και δεκαετίες, εμπλέκονται τα μικροσυμφέροντα των κατοίκων που δεν είναι καθόλου εύκολο να κοπούν.
    Τι να γίνει όμως;
    Αν δεν τα εντοπίσουμε πρώτα πως θα τα καταγγείλουμε και πως θα απαιτήσουμε έναν ελάχιστο πολιτισμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρία Αλβανού
    Δεν άντεξες... Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να δώσεις και λύση. Δεν "μπορώ" όμως δεν υπάρχει. Υπάρχει "δεν θέλω". Τα συμφέροντα των κατοίκων έίναι να υπάρχουν πεζοδρόμια. Τα συμφέροντα των εργολάβων είναι να καλύπτουν όλο το συντελεστή τους και να κάνουν και επιπλέον παρανομίες, που τις λύνουν στην πολεοδομία!!!!
    Ποιός λοιπόν πρέπει να πει "μπορώ" και να λύνονται αυτά τα θέματα από εδώ και πέρα; Μήπως ο δήμος; Μήπως η Πολεοδομία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαρία, περίπου έτσι είναι. Νομίζω.
    Οι εργολάβοι έχουν πουλήσει θέσεις στάθμευσης. Αέρα κοπανιστό δηλαδή. Οι ένοικοι όμως το έχουν πληρώσει. Τώρα πρέπει να έρθει ο δήμος και να τους πει ότι είναι κορόιδα. Ποιόν θα βρίζουν; τον εργολάβο που τους έπιασε κορόιδο ή τον δήμο που το αποκάλυψε;
    Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο.
    και κυρίως χρειάζεται μαχαίρι από δω και μπρος.

    ΥΓ. Και συ μην κάνεις το κορόιδο. το στοίχημα το έχασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή