Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2011

Αρνητικές εξελίξεις στην υπόθεση της "ανάπλασης"


Εξαιρετική πίεση ασκείται από διάφορες πλευρές στην υπόθεση της Ανάπλασης της πρώην βιομηχανικής περιοχής της Δραπετσώνας.

Την Κυριακή σε δημοσίευμα της εφημερίδας το Βήμα της Κυριακής, περιγράφονται οι προθέσεις του ΟΛΠ να επεκτείνει τον εμπορικό λιμένα μέσα στην περιοχή της Ανάπλασης με την δημιουργία τεράστιων νέων εγκαταστάσεων οι οποίες σε μήκος θα καλύψουν ολόκληρη σχεδόν την ακτογραμμή του Δήμου μας και σε βάθος θα απομακρύνουν την ακτή περίπου 600 με 800 μέτρα από την σημερινή της θέση, αλλοιώνοντας οριστικά το τοπίο όπως είναι γνωστό στον πολιτισμένο κόσμο από την εποχή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας.

Αυτή η πρόθεση του ΟΛΠ δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τα συμφέροντα και τις επιθυμίες των πολιτών του δήμου μας, οι οποίοι έδωσαν αγώνες στην δεκαετία του '90 και πέτυχαν την διακοπή της λειτουργίας του εργοστάσιου με αίτημα, την ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία, την δημιουργία πνεύμονα υψηλού πράσινου, την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων που είχαν καταχωνιαστεί από το εργοστάσιο λιπασμάτων και την επιθυμία για οικονομικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης συμβατές με το υπό διαμόρφωση περιβάλλον.

Σήμερα, μια νέα αμφισβήτηση αυτού του σχεδίου ανάπλασης έρχεται να προστεθεί και να ενισχύσει συμπληρωματικά της προσπάθεια του ΟΛΠ, με την μορφή πρότασης για δημιουργία πίστας φόρμουλα-1 στα 3,5 περίπου χιλιόμετρα της ακτογραμμής.

Η πρόταση αυτή προσπαθεί να παρασύρει τη δημοτική αρχή σε μια λύση, η οποία κάνει ντε φάκτο αποδεκτή την δημιουργία προβλητών στο θαλάσσιο κομμάτι αφού η πρόσβαση στην ακτή θα διακόπτεται από την πίστα και θα το καθιστά άχρηστο.

Επί πλέον, οι ανάγκες της πίστας δεν περιορίζονται στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, αλλά θα καταστήσουν αναγκαία την χρήση περισσότερων, τεράστιων χώρων για την τεχνική υποστήριξη των αγώνων, την προσέλευση και την διαμονή των θεατών οι οποίοι θα προσέρχονται μια φορά τον χρόνο και θα αναγκάζουν τους κατοίκους να ζουν σε άθλιους περιορισμούς, ανάλογους με αυτούς που ζήσαμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Οι καταστροφικές περιβαλλοντικές συνέπειες των αγώνων γκραν-πρι είναι γνωστές και έχουν προκαλέσει αντιδράσεις σε όσες χώρες διεξάγονται, γι αυτό και καταβάλλεται προσπάθεια από τους διοργανωτές να βρουν νέους χώρους σε τριτοκοσμικές αντιλήψεις και χώρες προκειμένου να διασώσουν ένα «άθλημα» που χαρακτηρίζεται από κατ' εξοχήν υπερκαταναλωτικές ανάγκες.

Η αντίδραση σε τέτοιες λύσεις, αποτελεί καθήκον όλων των λογικών πολιτών της πόλης μας και πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίσταση μας.


Η Γραμματεία της οργάνωσης Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Της Δημοκρατικής Αριστεράς

3 σχόλια:

  1. Στο Μονακό ο αγώνας που βλέπουμε στις τηλεοράσεις είναι το κορυφαίο αγωνιστικό γεγονός. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι ενδιάμεσοι αγώνες, όχι κατ ανάγκη φόρμουλα ένα, που υποστηρίζουν το κορυφαίο αυτό γεγονός.
    Απαιτείται σοβαρότητα κατά την οργάνωση και δεν πρέπει να είναι μόνο ένας αγώνας το χρόνο αλλά σχεδόν ένας το μήνα με κορυφαίο τον αγώνα της φόρμουλα ένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να δω το Κερατσίνι Μονακό, και τον Ζάχο Χατζηφωτίου δήμαρχό του!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προφανώς ο Δήμαρχος ΔΕΝ έχει μιλήσει ..αρκετά με τα “μπουμπούκια” τής
    ΕΛΠΑ. Όταν το κάνει θα πάει κι αυτός στη γωνιά του, όπως πήγαν πολλοί άλλοι.
    Αφήστε στην άκρη το πονεμένο θέμα “Πίστα-πίστες στην Ελλάδα”..

    ΑπάντησηΔιαγραφή