Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2013

θρησκειο-παραλογικά...



«Πηγαίνετε σε καμία εκκλησία την Κυριακή να κάνετε κανένα σταυρό»,
συνέστησε ο βουλευτής Αργύρης Ντινόπουλος στον εκπρόσωπο τύπου της ΔΗΜΑΡ Ανδρέα Παπαδόπουλο με αφορμή συζήτηση για την αντικατάσταση του μαθήματος θρησκευτικής κατήχησης με μάθημα θρησκειολογίας.
Είναι καλό να ακούς και τον τελευταίο πολιτικό δημαγωγό τι λέει, τα συμπεράσματα πάντα είναι χρήσιμα.
Ο ανόητος εξυπνακισμός του Ντινόπουλου όμως δεν είναι σίγουρα αποδοτικός. Γιατί αν πας στην εκκλησία και κάνεις ένα σταυρό, δεν είναι εξασφαλισμένο ότι θα βγεις και θα είσαι υπέρ της διατήρησης του μαθήματος. Για να μεταστραφείς πρέπει να συμβούν άλλα πράγματα. Να σου την πέσουν από κοντά άνθρωποι του εκκλησιαστικού κατεστημένου, να σου εξηγήσουν τι οφέλη θα έχεις στην πολιτική σου σταδιοδρομία αν υποστηρίξεις την δική τους επιθυμία, τέτοια. Τα οποία δεν τα δήλωσε ευθαρσώς ο Ντινόπουλος, ίσως και σε μια λογική, μη μάθουν όλοι τα κόλπα.
Έχουν ένα πολύ χαρακτηριστικό επιχείρημα οι οπαδοί της διατήρησης του μαθήματος ως έχει. Συνδέουν την ιστορία της νεώτερης Ελλάδας με την Ορθοδοξία, τον καθοριστικό ρόλο της στην διαμόρφωση της σημερινής εικόνας της πατρίδας μας.
Σωστό.
Χωρίς να μπαίνω καθόλου σε μια συζήτηση θετικών και αρνητικών ενεργειών και δράσεων της εκκλησίας έναντι της Ελλάδας, θέλω να παρατηρήσω ότι αυτό ακριβώς το επιχείρημα, ενισχύει την άποψη της θρησκειολογίας ή και της διδασκαλίας του ιστορικού ρόλου της Ορθοδοξίας στον ελλαδικό γεωγραφικό χώρο και όχι της κατήχησης.
Πέρα απ’ αυτό, για τους αγανακτισμένους ντινόπουλους να πω ακόμη το εξής.
Ένας μορφωμένος νέος ακόμη και με ένα απολυτήριο Λυκείου έχει προφανώς, όλοι το ξέρουμε και το ζούμε, περισσότερες πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης, να ζήσει την ζωή του υπό καλύτερες συνθήκες από έναν αμόρφωτο νέο που παρέμεινε με ένα απολυτήριο δημοτικού.
Όμως, αυτός ο μορφωμένος νέος και μόνον επειδή τέλειωσε το λύκειο, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πιο ηθικός, πιο ενάρετος, πιο ανθρωπιστής ή φιλάνθρωπος από τον αμόρφωτο νέο, αν και έχει στην «φαρέτρα» του μερικές εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας στο μάθημα των θρησκευτικών. Το μάθημα των θρησκευτικών δεν εξασφαλίζει την απόδοση στην κοινωνία ηθικότερων ανθρώπων, συγκρινόμενοι με αυτούς που δεν έλαβαν την μάθηση.
Υπάρχουν λοιπόν μαθήματα, που οδηγούν ένα παιδί σε συμπεριφορές και γνώσεις ενταγμένες στο κοινωνικό του περιβάλλον που το βοηθούν στην επιβίωση μέσα στην κοινωνία έχοντας χαρακτηριστική απόσταση από το άλλο παιδί που δεν τις έλαβε, και υπάρχουν μαθήματα όπως τα θρησκευτικά που κανένα ρόλο δεν παίζουν ούτε καν της ηθικής εναρμόνισης με το περιβάλλον.
Τι εξυπηρετούν επομένως;
Αποκλειστικά και μόνο την διατήρηση όχι της θρησκευτικής πίστης, αλλά της εξουσίας της εκκλησίας πάνω στην πολιτεία. Και οι εξουσίες είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα. Δεν εξυπηρετούν κανέναν θεό, αλλά μόνον τους αντιπροσώπους του. Και οι αντιπρόσωποι για να συντηρήσουν την εξουσία τους, έχουν απόλυτη ανάγκη ενός ευρέος φάσματος ντινόπουλων να μεταβιβάζουν με το αζημίωτο (ψήφους, μισθούς) την υποδόρια αναγκαιότητα υποταγής στις προσταγές τους, εφευρίσκοντας ανόητα επιχειρήματα γιατί τα αληθινά εκθέτουν.

5 σχόλια:

  1. το γελοίον της υπόθεσης είναι οτι εξανέστη οταν του μίλησε ο A.Παπαδόπουλος για "ψήφους" απ την εκκλησία... η αθώα περιστερά... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικό το κλείσιμο: " εφευρίσκοντας ανόητα επιχειρήματα γιατί τα αληθινά εκθέτουν." Σκεφτόμουν τώρα, αν αυτή η πρότασή μας -για τα Θρησκευτικά - ήταν ενταγμένη σε μια συνολική θέση για το Λύκειο και την υποστήριζε μια σχεδιασμένη τακτική για ανοικτά σχολεία, απέναντι στις λειτουργικές καταλήψεις της ΟΛΜΕ...τότε η ΔΗΜΑΡ θα είχε λόγο διαμόρφωσης της ελληνικής κοινωνίας. Τώρα, τουφεκιές στον αέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή παρατήρηση.
      Ας προχωρήσουμε στην επόμενη...

      Διαγραφή
  3. Μανώλη τα τελευταία θέματα στις αναρτήσεις σου είναι:
    Βόες και Κροταλίες (κα΄μπινγκ)
    Αλβανάκια ρομά
    Θρησκευτικά ή θρησκειολογία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βγάζεις κάποια άσχημα συμπεράσματα απ' αυτό Γιώργο;
      Δεν είμαι μήπως πολίτικαλ κορέκτ;

      Διαγραφή