Σάββατο, 21 Ιουλίου 2012

... φως στο τούνελ

Με την συμμετοχή στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ.  της ΔΗΚΕΠΑ τριών λογιστών, δυο παλαιών και του νέου, όλα δείχνουν ότι βρέθηκε λύση στη χρηματοδότηση προκειμένου να ξεκινήσουν οι πληρωμές των εργαζομένων της επιχείρησης.
Αυτό άλλωστε ήταν και το πρώτο και βασικότερο ζητούμενο, όπως είχε διατυπωθεί στην αμέσως προηγούμενη συνεδρίαση που αναφέρεται εδώ στην προηγούμενη ανάρτηση.
Το σχέδιο όπως διατυπώθηκε από τον προηγούμενο λογιστή κύριο Γαβρίλη, βρήκε σύμφωνους τους άλλους δυο, και υιοθετήθηκε από το Δ.Σ. προβλέπει την καταβολή από τον δήμο προς την επιχείρηση του συνόλου των εκκρεμών ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων της.
Ένα ποσόν που θα κυμανθεί περίπου στο ένα εκατομμύριο ευρώ.
Η επιχείρηση θα προχωρήσει σε ρύθμιση των χρεών της και δοσοποίηση των ποσών της ρύθμισης.
Το υπόλοιπο από την προκαταβολή και την πρώτη δόση μπορεί να αποδοθεί στους εργαζόμενους έναντι των οφειλομένων μισθοδοσιών.
Το αμέσως επόμενο βήμα, προκειμένου να καταθέσει η επιχείρηση τον ισολογισμό του 2011 και περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και να αποκτήσει φορολογική ενημερότητα προβλέπει την ενσωμάτωση των ισοζυγίων των προηγούμενων 4 επιχειρήσεων που ενσωματώθηκαν και δημιουργήθηκε η ΔΗΚΕΠΑ, στο ισοζύγιο της και εν τέλει στον ισολογισμό της.
Θυμίζω ότι με αφορμή αυτά τα ισοζύγια έχει ξεσπάσει η διαμάχη μεταξύ των προηγούμενων προέδρων και της σημερινής διοίκησης.
Οι προηγούμενοι πρόεδροι ισχυρίζονται ότι όλα είναι κλεισμένα και τέλεια και απομένει η εκτύπωση των ισοζυγίων, η σημερινή διοίκηση ανακαλύπτει απέραστα τιμολόγια και επομένως αμφισβητεί την εγκυρότητα των ισοζυγίων.
Η σκέψη του κ. Γαβρίλη για ενσωμάτωση όσων τιμολογίων βρεθούν εκ των υστέρων με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου όπως ήταν φυσικό δεν έγινε δεκτή, και επικράτησε η θέση, να εκτυπωθούν τα ισοζύγια εφόσον δηλώνονται πλήρη και να ενσωματωθούν στο ισοζύγιο της ΔΗΚΕΠΑ, οτιδήποτε δε, βρεθεί απέραστο να παραδοθεί ως ύποπτο στην εφορία για ξεχωριστό έλεγχο.
Είναι πολύ πιθανόν αυτή η διαδικασία να δημιουργήσει προβλήματα όποτε διενεργηθεί έλεγχος, γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο και να υπάρχει ταμειακό έλλειμμα, και να υπάρχουν καταχωρημένες πληρωμές που δεν θα ανταποκρίνονται σε εμπορεύματα ή υπηρεσίες που παρελήφθησαν, δεν γίνεται όμως αλλιώς αφού οι πρώην πρόεδροι δεν αναλαμβάνουν την υποχρέωση να ολοκληρώσουν τις εγγραφές.
Δεν μπορεί το Δ.Σ. με οποιαδήποτε απόφαση του να κάνει δεκτά τιμολόγια ακαταχώριστα, αφού είναι αδύνατον να επιβεβαιώσει κάποιος ότι πράγματι η εργασία που περιγράφουν ή η αγορά που αναγράφουν, εκτελέστηκε. 
Το σπουδαίο είναι ότι με την λήψη φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας ανοίγει ο δρόμος για την χρηματοδότηση της επιχείρησης. Αυτό σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του προσωπικού που θα ολοκληρωθεί την επόμενη βδομάδα και θα δώσει την δυνατότητα στην επιχείρηση να εισπράξει τα χρήματα που δικαιούται από τον ΟΑΕΔ για το επιδοτούμενο προσωπικό της, δημιουργεί ελπίδες οικονομικής ισορροπίας.
Είναι επίσης σημαντικό, ότι η τοποθέτηση του προσωπικού θα δείξει και τις μετακινήσεις που σήμερα υπάρχουν από την ΔΗΚΕΠΑ προς τον δήμο. Γιατί είναι γνωστό ότι ένα μέρος  των εργαζομένων που μισθοδοτείται από την επιχείρηση, δεν δουλεύει για την επιχείρηση.
Εξ ίσου σημαντική ήταν η απόφαση να κατατεθούν οι φάκελοι και να ζητηθεί η έγκριση για την λειτουργία των ίδιων ακριβώς τμημάτων πολιτισμού, αθλητισμού, μουσικής που λειτουργούσαν στην επιχείρηση και στην περίοδο 2011-12, επομένως θα παραμείνουν σταθερές οι θέσεις εργασίας και η παροχή υπηρεσιών προς τους δημότες.
Φυσικά, κρίσιμο σημείο για την ομαλή συνέχεια είναι η απόφαση της διοίκησης του δήμου να δώσει στην επιχείρηση το ένα τρίτο τουλάχιστον της προβλεπόμενης από τον προϋπολογισμό επιχορήγησης προς την επιχείρηση.
Δηλαδή περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου